شنبه 15 اردیبهشت 1403

زاکانی: باید تحریم های آمریکا را با تکیه بر توان داخلی بی‌اثر کنیم

علیرضا زاکانی :

باید تحریم های آمریکا را با تکیه بر توان داخلی بی‌اثر کنیم

علیرضا زاکانی :

باید تحریم های آمریکا را با بی اثر کردن در داخل

و با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی برداریم.

 

 

سرویس آگهی تبلیغاتی موج برنا - انتخابات 1400 در حوزه قوه مجریه می تواند عصر جدیدی در تحولات سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی باشد . هفت کاندیدا ریاست جمهوری مولفه ها و شاخصهای متفاوت و البته مورد علاقه هواداران خود را اعلام می دارند و کمتر از 10 روز دیگر شخص مورد نظر مردم این مسئولیت خطیر را بر عهده خواهد گرفت . 

علیرضا زاکانی : باید تحریم های آمریکا را با بی اثر کردن در داخل و با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی برداریم.

علیرضا زاکانی درباره این که اقتصاد ایران وابسته به نفت و نفت ایران هم تحریم است و از بین بردن تحریم‌ها در گرو مذاکره با آمریکاست؛ آیا راهکاری برای خروج از این بن بست اقتصادی وجود دارد یا خیر گفت: سه گزاره را مطرح است که هر سه مورد نادرست هستند و یکی از آن‌ها محض رضای خدا درست نیست.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: گفته می‌شود اقتصاد ایران مبتنی بر نفت است در حالی‌که ما می‌توانیم مسیری را برویم که وابستگی به نفت نداشته باشیم و گزاره بعدی این است که نفت ما در تحریم است در حالی که شاید نفت ما به طور اسمی در تحریم باشد، اما رسما بالغ بر یک میلیون بشکه نفت و میعانات گازی می‌فروشیم و اساسا این تحریم، آسیب جدی خورده است.

وی ادامه داد: گزاره بعدی این است که ما باید تحریم را از طریق آمریکا از بین ببریم در حالی که ما باید تحریم را با بی اثر کردن آن در داخل و با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی برداریم.

زاکانی درباره این که چقدر زمان می‌برد تا این ادعای شما محقق شود، بیان کرد: ما اکنون ۸.۱ میلیون تن ظرفیت خالی در بخش پلیمری داریم که کارخانه آن مستقر است و، چون فرسوده شده نیازمند بازسازی تجهیزات و فناوری است. همین ۸.۱ میلیون تن، ظرفیتی برای ما ایجاد می‌کند که مثلا ارزش افزوده ۱۰۰ تا ۱۶۰ دلار مواد خام را به ۴۶۰ دلار تبدیل و ما را از فروش نفت بی نیاز می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ارزش افزوده فقط در پول و امکانات نیست بلکه به اشتغال زایی هم بستگی دارد، افزود: بر اساس اظهاراتی که آقای جهانگیری هم اعلام کرده است هر یک میلیون تن ظرفیتی که ایجاد می‌شود ۱۷۵ تا ۲۰۰ هزار شغل به طور مستقیم و ۱۵۰ هزار شغل غیر مستقفیم ایجاد می‌کند که مجموع این اشتغال‌ها ۳۵۰ هزار مورد می‌شود که در مدت ۸ سال دو میلیون و ۸۰۰ هزار شغل ایجاد می‌شود در حالیکه ما هم اکنون ۲.۵ میلیون نفر افراد در صف اشتغال داریم.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna